My Dream Universe....

Direktlänk till inlägg 5 april 2015

DIY

Av Maria - 5 april 2015 12:00

 

Nu ska jag visa er en väldigt enkel DIY som passar perfekt till påsken!;)


Detta är allt du behöver:


3 eller så många ägg du nu vill göra Penslar i olika storlekar,jag använde mig mest av den största och bredaste penseln för att kunna täcka hela ägget med en färg.Ett tips är att använda dig av papper (typ toapapper eller hushållspapper) för att kunna få en mer "splatter" effekt,vete faan hur jag ska förklara det!XD Sedan behöver du ju också någon typ utav färg och kanske något att ha färgen på,jag använde mig av Akvarellfärg till det mesta men jag använde även oljefärg och båda funka lika bra.


    Det första du vill göra är göra två hål både uppe och nere med hjälp av en nål,ett smart tips här för att undvika att krossa ditt ägg totalt är att använda dig av en sked och knacka ner nålen.Ett av hålen ska vara större än de andra!

Blås sedan ut innehållet ur ägget (skaka gärna ägget innan för att få ut det lättare)

Börja sedan måla dina ägg som du vill ha dom.


Mina blev så här:


 

Ett ägg inspererat av Galaxy temat,jag använde dock bara rosa,lila,vit och svart.För att få detta "splatter" effekten använde jag mig av papper och om jag ska vara helt ärligt vart resultatet ganska bra!:)

(Pappret ska då vara skrynklig och du ska dutta på färgen en efter en,börja med att måla hela ägget svart)

 

Nästa ägg jag gjorde vart också helt okej,jag målade på en massa färg och sedan torkade jag bort det med papper så fick jag den pastell aktiga färgen på ägget.Sedan tog jag bara en pensel och slängde på färgen på ägget ett tips här dock är att inte slänga runt med penseln som värsta rövaren för då får du färg ÖVERALLT så gör inte detta på känsliga ytor.


Ett annat tips till er som vill ge bort de här äggen så kan ni lägga en liten lapp i dom som det står tex:

Glad Påsk men då måste äggen torka över natten annars kommet texten på lappen försvinna.


Hoppas att ni tyckte om denna DIY!


 


DIY
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 31 maj 2015 18:46

                                                                              
   ...

...

Av Maria - 26 maj 2015 16:11

        You shoot me down but I won't fall...   I'm bulletproof,nothing to lose...     Känner du till låten jag tänker på..? ...

#3

Av Maria - 29 april 2015 12:00


             

#2

Av Maria - 28 april 2015 12:00


              Låt dem du älskar få reda på hur du känner innnan det är för sent!<3     ...

#1

Av Maria - 27 april 2015 12:00


            Ha en bra Måndag allesammans!<3     ...

Ovido - Quiz & Flashcards