My Dream Universe....

Direktlänk till inlägg 24 februari 2015

Mitt liv hemma...

Av Maria - 24 februari 2015 10:30

...Har aldrig varit bra eller i alla fall inte det bästa.


Om ni kommer ihåg skerv jag i inlägget "Min historia" att min bror alltid fanns där när min a föräldrar var "borta" så menade jag inte att dom inte var hemma,det jag menade var att dom helt enkelt var FULLA.

Mina förldrar har drukit sen jag var liten varje helg,och då menar jag verkligen VARJE helg.Det var inget som påverkade mig när jag var liten förutom att jag fick höra en hel del bråk och taskiga ord som kastades runt,min tanke var också att "Det här gör väl allas föräldrar?"

Så när min brosa lämmnade mig så vart jag ensam...Med två okända personer.


Jag har aldrig riktigt haft en bra relation till mina föräldrar heller,jag kan knappt berätta om någonting har hänt i skolan så när vi fick det där på Ask så var en av mina kopisar på mig och sa att jag måste berätta för mina föräldrar.Men det var inte så enkelt för mig eftersom jag knappt känner dom,det är som att känna två olika personer sammtidigt.En snällare och en som är taskig i munnen och hotar varandra.Personer som jag inte kan eller vill lita på.


Ja min pappa har hotat om allt möjligt,när min mamma var bortrest i några dagar var det bara han,jag och katterna kvar.

Han tog då tillfället att dricka...han ringde till min mamma och skrek åt henne,han hämtade sedan ett gevär och hotade med att skjuta alla katterna om mamma inte kom hem.Panikslagen som jag vart sprag jag upp med alla 3 katterna och gömde mig där tills han hade somnat.

Han har också sagt till mig diverse saker som Fjolla,Diva att jag ska dra åt helvete,men han har sagt ännu värre saker till min mamma.


Jag vet inte hur min mamma igentligen mår och hur min pappa mår skiter jag i,jag skiter i om han blev mobbad som barn men han ska faan inte tro att han kan slänga ut vad som helst ur sin käft utan att det ska få konsikvenser.Även om han må vara full eller inte.


Mina föräldrar verkar inte bry sig ett skit om vad jag tycker om att dom dricker eller om det har påverkat mig eller inte,enligt mig tycker jag mina föräldrar är egoistiska för dom tänker bara på sig själv och ingen annan.

Så fort dom får chansen så driker dom,ledig från jobbet i två dagar så är det fulla föräldrar jag kommer hem till.Detta är varför jag längtar tills Måndag och inte tills Fredag.


Hoppas att ni får en inblick i hur jag har det,ni vet faktiskt mer om mig än vad mina närmaste vänner gör.






 








 
 
Ingen bild

Kicki

24 februari 2015 20:03

Vilken jobbig läsning... bra gjort att du tar steget och skriver om detta. Det är allt för många som växer upp i liknande situationer som dig. Det viktigaste är att våga prata om det med någon ,en kurator eller någon annan vuxen. Du är en stark tjej som kommer att gå långt här i livet!
Kram på dig ♥

Maria

12 april 2015 21:17

Tack!Detta var väldigt jobbit för mig att skriva om och det kommer bli ännu jobbigare att prata om.Kram på dig Kicki.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 31 maj 2015 18:46

                                                                              
   ...

...

Av Maria - 26 maj 2015 16:11

        You shoot me down but I won't fall...   I'm bulletproof,nothing to lose...     Känner du till låten jag tänker på..? ...

#3

Av Maria - 29 april 2015 12:00


             

#2

Av Maria - 28 april 2015 12:00


              Låt dem du älskar få reda på hur du känner innnan det är för sent!<3     ...

#1

Av Maria - 27 april 2015 12:00


            Ha en bra Måndag allesammans!<3     ...

Ovido - Quiz & Flashcards