My Dream Universe....

Direktlänk till inlägg 27 februari 2015

Vårfärger 2015

Av Maria - 27 februari 2015 12:30


Ja ni som inte vet det så är jag väldigt intresserad av naglar,så jag har valt att göra ett inlägg om 2 olika kollektioner av nya vårfärger i år.


     

    Depend


Ett märke jag inte använder så ofta men jag tycker ändå att det är ett bra märke och nu har det kommit en ny kollektion av 7day men totalt 9 nya färger för våren.


Denna kollektionen kommer till butik v.10/11 och består till mesta delen av ljusa pastel färger dem jag gillar mest är Just divine och Cotton dreams.Varför jag gillar pastel färger just på naglarna är för att det blir mer som en neutral färg men samtidigt en väldigt färgglad färg.


                                        


För att få ett perfekt resultat och hållbarhet så ska man gå igenom 4 olika steg...detta är såklart inte steg du MÅSTE göra men det gör att nagellacket håller sig mycket längre och att du inte får några missfärgningar på dina naglar.




     Första steget är att rengöra din naturliga nagel.Inte ett steg som jag tycker behövs igentligen...     

 

  Andra steget är att ha på en protecting BASE,med detta blir fästytan på färgen bättre och den minskar risken för eventuella missfärgningar på din naturliga nagel.

 

Sedan är det bara att måla på den färgen du vill ha och sedan efter 3 minuter är det dags för det sista och 4:e steget nämligen  Hybrid TOP.

   Den förseglar och ger glans och ger en "gel feeling" ,inget LED-/UV-lampa behövs,lackssystemet härdar i normalt dagsljus/lampljus.

 

Där har ni alla steg!Ganska många steg att gå igenom men i slutet är det nog värt det!:)

Du kan köpa steg 1,2 och 4 i ett Starter Kit för 99kr på www.lyko.se väldigt bra pris för alla 3!

Själva färgen kostar runt 49-70kr (Vet inte exakt...)

Jag har själv inte provat detta än men jag kommer komma med en liten review om just detta lite senare när jag väl har köpt allting.





Nästa märke är ett märke jag använder mest och det är nämligen...


     Isadora

 

Har också kommit ut med en kollektion som heter Gel Nail Lacquer och har samma princip som Depends 7day men denna har bara 2 steg.Om du nu inte vill ha en base för att skydda dina naglar från missfärgning vilket kan vara bra om du nu vill ha en mörkare färg!


           Första steget är att måla på vilken färg du nu vill ha,du måste dock måla två lager av färgen du har valt och vänta i 3 minuter för detta innan du kan ta på Top Coaten.

         

 

         Top Coaten gör helt enkelt att färgen håller sig längre.Inget UV-ljus behövs här heller.

 

Även här är det pastell som gäller!Själva nagellacket kostar runt 75-80 kr samma pris gäller för Top Coaten.

 

 

 

Det var allt för detta inlägget!

 

      


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 31 maj 2015 18:46

                                                                              
   ...

...

Av Maria - 26 maj 2015 16:11

        You shoot me down but I won't fall...   I'm bulletproof,nothing to lose...     Känner du till låten jag tänker på..? ...

#3

Av Maria - 29 april 2015 12:00


             

#2

Av Maria - 28 april 2015 12:00


              Låt dem du älskar få reda på hur du känner innnan det är för sent!<3     ...

#1

Av Maria - 27 april 2015 12:00


            Ha en bra Måndag allesammans!<3     ...

Ovido - Quiz & Flashcards