My Dream Universe....

Direktlänk till inlägg 10 mars 2015

Februari

Av Maria - 10 mars 2015 13:00

   

      Nu kommer jag att ta upp lite olika saker som jag har använt,ätit eller saker som jag har tyckt varit extra bra denna             månaden,hoppas att ni tycker att det är interessant!





      

       Så jag tänker börja med en bok som jag har läst denna månaden.

 


     8 saker du aldrig skulle våga        Av:Eva Susso & Moa Eriksson Sandberg

     Den handlar de fyra tonåringarna Jamila,Kay,Lisa och Vick.

     Ingen av dom har haft sex,hånglat eller varit ihop med någon så dom bestämmer sig för att i 9:an att ge varandra                utmaningar och utföra dom hur löjligt det än är.

     De första utmaningarna går från att köpa kondomer till att sno kalsonger från killarnas omklädningsrum.Men de              andra utmaningarna vänder allting upp och ner...


     Om jag skulle göra det som dom gjorde i den här boken så skulle jag FAILA stort,visst jag skulle kunna tänka mig att      köpa kondomer och att sno kalsonger men inte mer än så!

     Jag tycker väldigt mycket om det här boken eftersom den är rolig hela vägen,författarna använder sig också av "vårat"        språk vilket gör att den blir roligare att läsa.


     

    Näst på tur har jag min favorit serie som har kommit med nya avsnitt denna månaden.

   

     

    Denna serien är nu inne på sin 5 säsong och handlar om att överleva en Zombie apocalypse.

    Vi följer med huvudpersonen Rick som är en scheriff som en dag vaknar upp på ett sjukhus efter att ha blivit                           skjuten,han har ingen aning om vad som har hänt eller vart hans fru Lori är eller hans son Carl.

    Han springer i panik tillbaka till huset men inga spår finns av Lori eller Carl,han går ut och sätter sig och blir plötsligt     slagen i huvudet...


    Detta är en serie jag är beroende av,den är spännande och sorlig och det händer hela tiden oväntade saker.

    Rekomenderar denna serie till er som tål att se blod och andra starka scener,för det en hel del blod...




   Och nu går vi över till produkter och mat som jag har provat/använt under månaden.


                   

               

                       


       En av mina nya favoriter är den här LOKA:n jag provade när jag sov över hos Ebba,en väldigt bra kombo och den               smakar bra.Jag vet inte hur många jag har drukit men det är en hel del!Kommer nog inte att sluta heller!


      Två saker som jag jag använder dagligen är detta smikbortagningsmedlet från Nivea på 125 ml

      sedan använder jag en mascara från IsaDora som heter Hypo Allergenic Mascara och ger en helt okej volym,klumpar      däremot så jag måste köpa en ny...:(

     

      Använder sedan en ögonbryns penna från IsaDora som är vattenfast,man kan duscha med den utan att det åker                   bort.Färgen kan dock åka bort om du tvättar ditt ansikte med en handuk så helt vattenfast är den inte.

                    


     Sedan har jag också börjat att använda min EOS igen eftersom mina läppar har varit lite torra denna månaden vilket        dom blir typ varje vinter.

                    


     Min lukt som jag använder är Strawberry Sorbet och luktar helt okej!


    Nu till en annan lukt som jag använder VARJE dag och som jag inte kan leva utan är denna från Victoria's Secret

                       

      Den heter Moonlight Dream och doftar kaprifol och orkidé,men om jag skulle få beskiriva den så skulle jag säga att           den luktar som killparfym men ändå tjej på något vis.Jag älskar dessutom lukten av killparfym så den passar mig               perfekt!


      

    Detta har varit min absoluta favorit låt denna månaden och varför just denna är för att den beskrev hur jag kände just       då när jag var kär och kände mig nere,kanske inte den bästa låten att lyssna på om man nu vill släppa personen.Men      den hjälpte mig att gå vidare så den har en speciell plats i mitt mitt hjärta!:)



Hoppas att detta var det minsta intressant men jag vet verkligen inte vad jag ska lägga ut,sorry att detta inlägget är lite sent men jag kom på detta i slutet av Februari och hade inte tid att göra det just då!:)


 

       

        

        


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 31 maj 2015 18:46

                                                                              
   ...

...

Av Maria - 26 maj 2015 16:11

        You shoot me down but I won't fall...   I'm bulletproof,nothing to lose...     Känner du till låten jag tänker på..? ...

#3

Av Maria - 29 april 2015 12:00


             

#2

Av Maria - 28 april 2015 12:00


              Låt dem du älskar få reda på hur du känner innnan det är för sent!<3     ...

#1

Av Maria - 27 april 2015 12:00


            Ha en bra Måndag allesammans!<3     ...

Ovido - Quiz & Flashcards