My Dream Universe....

Direktlänk till inlägg 12 mars 2015

Min Framtid

Av Maria - 12 mars 2015 22:30


En av de saker jag hatar att prata om är min framtid och vad jag ska ta vägen och göra,för en fråga jag får väldigt mycket nu är "Vad ska du plugga i gymnasiet?" "Vart ska du ta vägen?" "Vad är ditt drömjobb?"

Och det jobbiga är jag inte kan svara på det här frågorna för ärligt talat så vet jag inte!Det finns inget som intresserar mig och det hjälper inte att jag snart ska på ett möte om just detta!

Hur ska jag kunna svara på frågorna om jag inte vet svaret själv?


Det är här som en person som har inspererat mig kommer in i bilden...Jag säger ett stort TACK till Ebba som inspererat mig att börja på en ny kula när det gäller att blogga,jag var nära på att ge upp det totalt så det är tack vare henne som jag fortsätter!  


Men det finns en annan person som har inspererat mig till en helt annan sak...



Hans namn är Mark och kommer från Hawaii.

 

Han jobbar med Youtube och för att göra en lång historia kort så är han typ som Pewdiepie,han sitter helt enkelt och pratar medans han sitter och spelar ett spel men han är så mycket mer än en så,han är en person.


Och varför är nu Mark min förbild och insperation?

Jo det är för att han gör en sak som han verkligen älskar och har passion för...han hade också svårt att bestämma sig om vad han skulle göra med sitt liv han gick hela tiden fram och tillbaka mellan olika utbildningar och han gick tillbaka till den första tanken han hade nämligen SPEL.


Innan allt detta fick han dock ett tråkigt beskedd från sin pappa...han hade nämligen fått cancer,det var detta som gjorde Mark förrvirrad när han sedan skulle välja sin framtid.

Ett år senare när han och hans bror var hemma över sommaren så skricker Marks styvmamma då Mark springer ner för att se sin pappa dö och höra hans sista ord...


"I love you,so much.."

 

Mark höll hans pappas hand när han tog sitt sista andetag...


Det som inspererar mig mest är hur han kan vara så positiv,hur han har gått igenom så mycket och ändå vara så glad.Att se sin egen pappa dö eller någon annan person är nog det sista man vill göra...

Jag kan inte tänka mig hur han måste ha känt sig...


 

"But the simple truth is if you want to do anything...anything at all,no

matter how hard it may seem to do it...The only thing you have to do is

START"


Det är dom orden som motiverar mig varje dag,för om jag vill göra vad som helst så måste jag ju börja någonstans...problemet är att jag inte vet vart...



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 31 maj 2015 18:46

                                                                              
   ...

...

Av Maria - 26 maj 2015 16:11

        You shoot me down but I won't fall...   I'm bulletproof,nothing to lose...     Känner du till låten jag tänker på..? ...

#3

Av Maria - 29 april 2015 12:00


             

#2

Av Maria - 28 april 2015 12:00


              Låt dem du älskar få reda på hur du känner innnan det är för sent!<3     ...

#1

Av Maria - 27 april 2015 12:00


            Ha en bra Måndag allesammans!<3     ...

Ovido - Quiz & Flashcards